Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 5 april 2009

Påskmenyn planeras

Vi planerar påskmenyn. Vi får besök under några dagar. Våra gäster är ena hejare på sushi, så det blir det en dag. Vi har en fin sushiservis (bröllopspresent), och det är alltid kul att duka upp japanskt smörgåsbord på den. En annan dag blir det en klassiker, eller en ständigt återkommande plåga beroende på hur man ser det, nämligen Krinolinas laxsida i ugn med massor av kryddörter och en kall sås smaksatt med citrus. Sedan har vi hittat en meny i senaste numret av biodlartidningen, där honung ingår i alla tre rätterna. Vi brukar också alltid ha lamm till middag en dag, lamm från en bondgård i närheten. Min mamma kom med en chokladtårta, så den brer vi chokladkräm och sätter marsipankycklingar på. Sedan blir det ju ägg. Och citronsill, naturligtvis. Lill-M och jag planerar också att baka påskmuffins med citron och choklad. Ja, inte lär man bli sysslolös långa stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar