Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 4 september 2009

Äpplen, äpplen, äpplen




Nu är det äppeltider. Vad skall vi göra med alla äpplen? En del blir mos, en del blir paj, och en del torkar jag och lägger på burk. Förra året gjorde jag en förfärlig massa äppelcidervinäger. Det var inte svårt alls. Det kan också vara gott att lägga dem i grytor. Jag måste bli mer uppfinningsrik, för jag vill använda äpplena till mycket mer än jag gör. Men i år verkar det vara så pass mycket att vi troligen kommer att köra en del till ett musteri. Äppelmust är ju så gott. Jag återkommer de närmsta veckorna med rapporter om vad som händer med alla de små goda äpplena.

1 kommentar:

  1. Hej Krinolina.
    Vilken härlig blogg du har! Jättefina bilder och lockande recept.
    Jag är reporter på Arbetarbladet och har blivit ombedd att göra ett reportage i äppelskördetid. Önskedrömmen vore att hitta någon som du, någon som har äpplen i trädgården och som kan bidra med lite smarta tips på hur man tar hand om frukten, gärna också några smarriga recept.
    Vad säger du? En kort intervju och några bilder från trädgården (och kanske någon från köket om det hinns med att baka/koka mos eller dylikt). Det kunde väl vara kul?
    Jag behöver ett snabbt besked så jag i annat fall kan leta vidare efter nån annan innan äppelskörden ligger på marken och ruttnar.
    Hoppas du vill träffa mig!
    Vänliga hälsningar,
    Ylwa Karlström, tel. 026-15 93 91 eller ylwa.karlstrom@arbetarbladet.se.

    SvaraRadera