Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 27 september 2009

Kokosmjölk

Jag älskar kokosmjölk, och särskilt den här ekologiska från Santa Maria. Den kan man ha i alla varma rätter där man brukar ha grädde eller mjölk. Och jämarns vilken snygg burk det är, den med den ekologiska. Det går att göra väldigt goda grejer på kort tid. Man ser till att ha kokosmjölk hemma, lite kyckling (filé eller lår), röd curry, vitlök och fisksås (finns i thaimathyllan). Man fräser kycklingen (i ganska små bitar) och vitlöken i olivoljan, häller på kokosmjölken, tillsätter röd curry efter smak (smaka alltså på den så att den inte blir för stark!!!) och häll i någon matsked fisksås och en nypa salt. Servera ris till. Har man limeblad hemma strör man över några sådana. Det tar inte många minuter. Jättelätt och jättegott. Funkar även att göra grytor/röror med fisk eller quorn. Som sagt blir det nog även litet experimenterande med kokosmjölk i efterrätter framöver.

2 kommentarer:

  1. Med bambuskott och ananas blir det ännu godare :)

    SvaraRadera
  2. Ok,det skall jag nog prova eftersom min man är tokig i bambuskott och har köpt en jätteburk på invandrarbutiken som aldrig verkar ta slut. K

    SvaraRadera