Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 6 september 2009

Vinbärsplockning


På den här stolen har jag suttit och plockat svarta vinbär i dag. Under äppelträdet. Jag älskar svarta vinbär. Det blev bara en liter, men den blev till god sylt. Sylten kan kryddas litet med citron och kanel och serveras till kött, eller bres på nybakt bröd. Och OK, huset i bakgrunden är ett fint gammalt uthus som vi skall renovera. Men kanske inte i år.

2 kommentarer:

  1. Huset i bakgrunden är det som vi ska ha kafé och affär i. Keramik och Barbros stickade vantar och tröjor. Det blir bra det! Och tänk vad smidigt det blir, för då bor ju jag på samma gata.

    Det blir bra det!

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir verkligen bra. Kram K

    SvaraRadera