Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 23 maj 2010

En lugn dag hemma

Det är alltid stressigt som tusan på jobbet i maj och juni. Man tycker man skulle behöva 48 timmar varje dag på jobbet för att hinna fixa allting. När jag kommer hem måste jag försöka glömma bort allt som har med jobbet att göra för att få balans och lugn i tillvaron. Det är så skönt att bara vara hemma. En fin dag är när man har gått ned i varv och tankat litet energi, det finns nyplockade tulpaner, man har bakat ett bröd och det finns färdig pizzadeg på jäsning och tomatsås och en massa god fyllning i kylen. Solen skiner och man ägnar sig åt att vicka upp maskrosor med ett maskrosjärn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar