Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 29 maj 2010

Rulltårtans färd till hembygdsgården




De har haft utländska gäster på skolan den här veckan, från Spanien, Tjeckien och Storbritannien. Därför skulle det firas svensk midsommar på hembygdsgården så att de skulle få se hur det går till. De skulle bli storfika. Föräldrarna har bakat. Jag hade aldrig bakat rulltårta, men jag tog på mig att göra det. Det var ganska lätt, men hade inte en annan mamma, Satu, informerat mig om att man skulle pensla bakplåtspapperet med vatten innan man drog bort det från rulltårtan så hade det nog inte blivit något, för papperet satt fast väldigt. Men det gick fint, förutom att jag hade tänkt ha i vispad grädde, och sedan läste jag att man skulle rulla medan den var varm, och grädden var inte vispad, så det gick inte.
Bordet med kaffebröd på Gammelgården var imponerande. Och man var så sugen på fika efter en lång stund med folkdans så alla bara störtade fram. Se själva så många sorter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar