Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 23 maj 2010

Tjejmiddag igen



Vi är nu inne på elfte året med tjejmiddagsgänget. Vi har försökt att nyrekrytera ett tag eftersom det är litet svårt att samla alla samtidigt, och nu har Anna hittat Malin, som var med första gången i fredags. Och i juni kommer Annika hem från London, och då får vi träffa henne igen.
I fredags var det jag, Anna, Nina, Ullis och Malin. Anna och jag stod för maten. Rött och vitt vin, Ceasar salad till förrätt, pizza med aubergine, parma, paprika, mozzarella och ruccola till huvudrätt, och till efterrätt fikon i ugnen med mandelmassa och mörk choklad. Tyvärr fick jag ingen bild på efterrätten, men det var jättegott. Det skall egentligen vara färska fikon, men det hittade vi inte, så det blev torkade. Glömde att lägga dem i blöt, men det gick bra ändå.

Pizzan gjordes som vanligt på Anna Bergenströms degrecept och Jamie Olivers tomatsås. Vi skivad auberginen och stekte den i olja innan den lades på. Skinkan och ruccolan lade vi på efter gräddningen. 250 grader i cirka 10 minuter.
Fikonen läggs i en form och fylls med mandelmassa och litet mörk choklad. 200 grader i ugnen, cirka tio minuter så att mandelmassan blir ljusbrun och knaprig. Serveras med en god vaniljglass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar