Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 24 maj 2010

Kryddolja på raps

Ett reportage om rapsolja i Coop Med Mera-tidningen. Först skulle man vispa grädde hårt så det blev smör, sedan skulle man blanda det med rapsolja och salta en aning. Jättegott nötigt smör. Sedan skulle man å andra sidan blanda rapsolja med rostade hasselnötter, vaniljstång, stjärnanis, kardemumma och kanelstång och värma oljan litet. Jag kan ju aldrig låta bli sådant där, måste bara prova. Lite addictive, so to speak. Vilken doft i köket! Den där oljan har jag haft i bulldeg, bröddeg, efterrätter, såser, vaniljglass, allt möjligt. Kan vara värt att prova. En billig men långvarig upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar