Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 23 maj 2010

Fiiiin fruktsallad

Varför inte satsa på en god fruktsallad efter middagen? Den garanterat nyttigaste och fräschaste efterrätten.

8 portioner


1,5 dl rostade jordnötter

1, 5 dl rostade solrosfrön

2 skivade bananer

1 skuren apelsin

2 skivade persikor

2 dl kärnfria druvor

1/2 dl russin (om man vill, jag har litet russinfobi, så jag utesluter dem)

1/2 kokosnöt i bitar, eller kokosflingor, finns ex. på Willys hälsogodisavdelning

2-4 msk rinnande honung

saften av 1 citron

10-15 färska hackade myntablad


Fiffigt värre är att rosta en massa frön och nötter och ha på burk i skafferiet. Bara att hälla i musli, på filen, på sallader eller i gröten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar