Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 13 maj 2010

Svart quinoa

Har upptäckt den svarta quinoan. Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker den smakar litet mer än den vita och röda. Det är en ganska mustig, litet rostad smak. Och den är ju jättesnygg på tallriken. Tänk en gröt på svart quinoa till frukost, med gojibär och nötter, det blir en färggrann frukost det. Jag tror också att det skulle kunna vara himla gott att blanda i rostad hackad mandel i den svarta quinoan, eller rostade pumpafrön eller solrosfrön, och äta varm till fisk eller kött, eller ha den kall i en sallad. Jag gillar verkligen den här råvaran. Och den är väldigt mycket ISO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar