Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 31 maj 2010

Hyllorna på Konsum

Det finns hyllor på vår lokala Konsumbutik som jag älskar. Den här hylla som kallar jag för invandrarhyllan (ser det som en positiv grej), för utan alla människor som flyttar hit från andra länder med en massa intressant mat skulle vi inte ha den här spännande hyllan. Jag kan stå och klämma och läsa en lång stund och försöka klura ut vad det är för något i alla burkar och paket. Vad är "sumak", till exempel? Och vad är egentligen det där i plastburkar som är gjort på sesampasta och socker? Är det en efterrätt? Nötpåsarna från Sevan är billiga, de köper jag alltid, och det svarta teet med kardemumma är jättegott. Och tack och lov så finns där nu vindolmar på burk, så det slipper jag åka flera mil för att handla. Det är en perfekt lunch, vindolmar, ett berg med hummus, tzatsiki och en god sallad. Skall så småningom prova allt i alla burkar, men jag vill ha litet vägledning från någon kunnig. Jag skulle gärna vilja att de sålde labna, en libanesisk yoghurt, men jag har inte hittat det. Vill gärna ha tips om var det finns att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar