Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

onsdag 5 maj 2010

Schysst fika i Svärdsjö


Var till Skräddrabo i Alfta i jobbet. Jag vet att det är ett helsike att få tag på käk i Skräddrabotrakten, så jag hade gjort i ordning en rejäl picknickkorg:

kokta hemvärpta ägg
grovt bröd
Bregott
fikonmarmelad
mörk choklad
kycklingbitar frästa i vitlök, paprikakrydda och salt
hummus
sallad på vitkål, tomat, squash
pitabröd
kaffe
mjölk
bubbelvatten

Hade sett fram emot att stanna och ta en äggmacka med kaffe längs vägen, för det är en bra bit till Skräddrabo. När vi kom till Svärdsjö kom jag på att jag glömt kaviaren hemma. Det kändes helt fel. Blev tvungen att stanna på ICA och köpa. Där tog de också 35 kronor för fyra delicatogodbitar. Det blev en sådan laddning också. Vi stannade och fikade vid badplatsen i Svärdsjö fast det var kallt och blåsigt. Min medresenär Anders fick ett skrattanfall när jag dukade upp alla attiraljer. Men jag tror han tyckte det var bra att jag hade släpat med mig alltihop. Och äggmackan var helt underbar. Särskilt som det var kaviar på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar