Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 4 maj 2010

ISO-skola del 1: hur äter man enligt ISO?

ISO känns egentligen inte som en diet, utan bara som ett naturligt och schysst sätt att äta. Man mår helt enkelt jättebra och om man behöver tappa i vikt så gör man det. Med ISO får man i sig lika mycket energi från de olika näringsnämnena: kolhydrater, protein och fett. Det kan verka krångligt, men man behöver inte alls sitta och räkna och väga och hålla på, utan man skall äta enligt en variant på tallriksmodellen: knappt en fjärdedel långsamma kolhydrater (ex. råris, bönor eller quinoa), drygt en fjärdedel magert protein och halva tallriken grönsaker. Nyttigt fett kommer automatiskt med grönsakerna.

Nu har jag ätit enligt ISO i en och en halv månad, och jag har gått ner två byxstorlekar och mår skitbra. ISO funkar också till fysisk träning utöver promenader (till skillnad från en sträng GI-diet). Det kändes intressant för mig eftersom jag skulle börja träna på att springa inför Vårruset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar