Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 10 maj 2010

Smörgåstårta!


Jag älskar smörgåstårta och smörgåsbord. Allt med majonnäs är gott! Min mamma fyllde år i lördags och vi var där och jag åt så det knakade i väggarna. Smörgåstårtan var både jättesnygg och jättegod, med stora jordgubbar på. Och mycket räkor. Jag minns när jag jobbade i storkök och vi hade en beställning på tio smörgåstårtor. Vi vräkte på räkor för vi älskade det. Och vi gjorde fyllning med mycket creme fraiche och majonnäs. Och dill. Och det är så sanslöst gott med starkt svart kaffe efter smörgåstårta. Särskilt en dag som i lördags då det blåste polarvindar och man bara ville sitta inne och kura.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar