Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 23 juli 2010

Bock i örtagård



Tog en sväng i Örtagården på Stene gård. I år var rosorna borta. Alla rabatter hade delats upp efter växternas medicinska egenskaper på så sätt att alla växter som använts mot njurproblem stod för sig, alla som fungerar bra mot hudproblem för sig o.s.v.
När vi gick förbi lusthuset kunde jag inte tänka på annat än när Bonde söker fru-Janne satt där med en av sina bondhustruaspiranter och drack vitt vin. Och aldrig kunde han bestämma sig heller vem han tyckte bäst om. Jag är Bonde söker fru-skadad för all framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar