Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 10 juli 2010

Fler Anna i köket

Vi svängde in på en loppis i Boxholm på väg till Småland och Skåne. Där fanns fina gamla Anna-fat från Rörstrand. Den servisen fanns i min mormors föräldrahem. När den började nytillverkas i slutet av sjuttiotalet så ville min mormor och min mamma att jag skulle ha den också, så de började ge mig delar i julklapp och födelsedagspresenter, och några år senare hade jag en komplett servis, med såssnipa, salladsskål och allt. Det är kul att komplettera den med några äldre originaldelar. Den gamla har en blåare nyans i mönstret, den nyans som var populär vid förra sekelskiftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar