Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 6 juli 2010

Inga bilder från Ales stenar

Jag är svårt upprörd över att det hände något konstigt med kameran eller lagringen i min mobil när vi i fredags var på utflykt runt halva Österlen och besökte alla dessa fantastiska platser. Ales stenar. Snacka om att någon ville manifestera sig i landskapet. Utsikten över havet är enorm. Skeppssättningen stävar oförtrutet åt väster, mot brittiska öarna kan man tänka. jag frågade Lill-M: -Vilket håll tycker du skeppet åker åt? Och hon pekade utan att tveka västerut. Jag tog jättefina bilder på henne ur alla möjliga vinklar vid stenarna. Jag tog en massa bra bilder av fornlämningen, utsikten, stranden, kossorna i hagen, rökeriet, den rökta makrillen i alla olika varianter, allt möjligt. Och när jag sedan gick in i mobilens fotoalbum stod det bara: "MAPPEN ÄR TOM". Jag har letat igenom hela telefonen men jag kan inte hitta dem. Har någon ett tips om var de kan finnas så tar jag med tacksamhet emot dem.

Lika förargligt var det med bilderna från Glimmingehus, denna magiska plats (där Lill-M shoppade loss ordentligt i slottsbutiken för sina semesterpengar som hon fått av sina kusiner), och Kiviksgraven, Skandinaviens största bronsåldersgrav. När jag sedan kom på att jag kunde återställa alla inställningar i telefonen så kunde jag se de gamla bilderna igen. Men inte de jag tagit under dagen. Som sagt, finns det vägledning så hör gärna av er. Men bilderna från Mandelmanns har jag i alla fall kvar, tack och lov. Och de kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar