Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 23 juli 2010

Nito på nya äventyr




Nito fick en Hälsinglandsresa i 40-årspresent av mig. Nu bar det iväg. Vi åkte rätt tidigt på morgonen. Solen lyste. Vi hade packat en fikakorg och stannade på Knupbodarna i Hanebo och drack kaffe och åt kokta ägg och mackor. Knupbodarna är en vacker, levande fäbodvall som man kan besöka. Jag tycker det är ett utmärkt ställe att köra upp och fika på. Det ligger vid väg 272 mellan Holmsveden och Kilafors. Det finns en skylt med en kringla vid vägen, sedan är det två kilometer upp till vallen. Vallen är bemannad sommartid. Det var inga människor där när vi kom vid niotiden, men korna gick på vallen och betade, och skällkon verkade sällskapssjuk, för hon försökte hoppa över fastbandhagen och in på tunet där vi satt och fikade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar