Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 17 juli 2010

Ett regnigt och kallt Norge










Vi åker till Norge och fiskar varje sommar. Jag älskar Norge. Det känns så otroligt lyxigt att ha ett sådant exotiskt land som granne. Och att norrmännen är så vänliga mot svenskar fast vi behandlade dem så taskigt under andra världskriget.

Det var ju hetare än någonsin i Sverige, men vid norska kusten spöregnade det, blåste en massa sekundmeter och var svinkallt. Och jag hade bara shorts med mig. Men vi myste inne i stugan (alla stugor på Kvaloyseters camping har namn efter havsfiskar), och vilken är den mest rejäla kosten en sådan dag? Jo, ägg, bacon och stekta tomater. Sedan avrundade vi med Ballerina kladdkakekakor. Och kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar