Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 20 juli 2010

En delikatess för en liten kanin

Vår lille kanin Stampe äter oerhört nyttigt och förståndigt. Bara gröna blad, frukt, frön och nötter (samt pellets, men det räknar jag inte in bland det kulinariska). Jag tycker det är riktigt kul att komponera ihop små måltider åt honom. Det är också kul att prova olika grejer på honom och se vad han gillar. Första gången han fick smaka banan, då var han som trollbunden. Han gillar också blad av daggkåpa något oerhört. När han börjar äta på bladet från fästet vid skaftet ser der ut som om han försöker svälja ett stort grönt paraply. Solrosfrön, havregryn och äpple går också ned. Det här som Lill-M har i handen är en bukett som vi plockade åt honom i Kvaloyseter i Norge. Maskrosblad och daggkåpa. En sådan där hög med blad sätter han ledigt i sig på ett par timmar.

2 kommentarer: