Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

onsdag 7 juli 2010

Spettkakor


När jag var liten och vi firade jul hos mormor och morfar i Grytnäs så fanns det alltid en spettekaka på julbordet. Den kom med tåg varje jul från en vän i Skåne. Jag tyckte det var fasligt smarrigt med det där spröda söta som smälte i munnen. Nu hittade vi ett helt gäng spettkakor i Simrishamn. I alla möjliga storlekar. Den minsta, som syns på den nedre bilden, var bara typ någon decimeter hög. Min mamma köpte med sig en hem. Den skall hon och hennes syster festa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar