Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 6 juli 2010

Mandelmanns Trädgårdar den 3 juli




















































Vi åkte till Mandelmanns trädgårdar. Det var en stekhet dag, men där fanns det en massa fikaplatser i skuggan, och det fläktade bra från fälten. Jag blev helt fascinerad av vad Marie Mandelmann hade gjort med vallmo, piplök och en massa ull. Jag hade ju sett en del av det på Trädgårdsfredag, men att se det på riktigt var häftigt. Vilka färger det blev! Jättemysigt för barn att ligga i. Gustav och Maria knatade omkring där, jobbade, pratade och spelade fiol, men jag kände mig litet för blyg för att gå fram och säga något. Jag antog att det var deras barn som fanns överallt, i stora skjortor och hattar och som var jättetrevliga allihop. De hade jättefina grönsaker i gårdsbutiken, och fikat var av högsta kvalitet. Till det goda kaffet fick man iskallt källvatten. Allt det där, alla blommor, alla hörnor med bord och stolar, allt grönt, huset med sin spruckna puts, dammarna med sina små roddbåtar, Gustavs röda traktor, allt skapade en harmoni som gjorde att man kunde ha suttit där en hel dag. Om inte havet hade lockat...
Mandelmanns bloggar själva om sin trädgård. Kolla in bloggen: http://www.mandelmanns.blogspot.com/. Eller åk till Österlen och upplev det själv på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar