Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 20 juli 2010

Oreos - den mytomspunna kakan

Nu finns Oreos i svenska butiker. De kakorna har man ju hört talas om i tv-serier från USA i massor av år. I Vänner försöker Joey slå rekord i hur många Oeros han kan få in i munnen. I Sex and the city tror Miranda att hon har ett spöke i våningen ovanför och behöver stöd från en vän. Carrie åker dit med en stor påse Oeros. Själva kakan är speciell, nästan litet grovt mjöl över den. Fyllningen är vit och god, med vaniljsmak. Ni får prova!

2 kommentarer:

  1. Ett recept på oreos från min amerikan!

    4 oreos
    mjölk och vanljglass efter behag
    mixa
    häll upp i höga glas och njut av en äkta oreo milkshake
    Anna B

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt testat att baka egna oreos, det blev ganska bra, lite porösare, men smaken var nästan identisk :-) Gött!

    SvaraRadera