Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 23 juli 2010

Bojäntans fäbod med getmjölksprodukter


Jag vet att Nito älskar att shoppa hantverksprodukter och sådant så jag tog med henne först till Växbo lin och sedan till Bojäntans fäbod i Rengsjö. Jag har inga bilder från Växbo lin, för det kändes litet fräckt att gå och fota där inne. Men ni som känner till det vet att där kan man gå länge och kika på väldigt vackra linneprodukter. Och jag tog några bilder på Bojäntans. Det var, i motsats till vad som hade utlovats på nätet, inte öppet, men det fanns en bod vid vägen där man kunde ta det man ville ha och lämna pengar i en låda. Så funkar det i Hälsingland. Där fanns getmjölkstvål, te och olika getostar. Just när vi skulle åka kom fäbodägaren med en hel påse stora härliga ostar. Nito handlade en bamsing.

2 kommentarer:

  1. Å, ett ställe i min smak, det hör jag ju! Tack för inkiken hos mig och de fina orden, jag blir så otroligt glad! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul, jag föll direkt för din blogg, det är precis sådant där jag tycker om att läsa om. Kram K

    SvaraRadera