Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 3 juli 2010

Underbara Österlen, och underbara Mandelmanns





Lill-M, jag och min mamma är några dagar på Österlen. Det är helt underbart. Maken, hunden och kaninen är hemma och vaktar huset. En av de mest efterlängtade grejerna att besöka var Mandelmanns trädgårdar, efter att jag slaviskt följt Trädgårdsfredag i SVT1. Vi var där i dag. Det var precis så vackert och originellt som jag föreställt mig det. Fast annorlunda. Det är den vackraste trädgård jag varit i. Det vimlade av Mandelmannbarn i stråhattar och stora skjortor, och i butiken satt Gustav och spelade fiol. Vi var nödgade att köpa fika, allt såg så gott ut. Vi tog en kardemummabulle, en rabarbertarte med marängtäcke och en kladdkaka. Vi satt i en av de hundra fikahörnorna och det fläktade skönt trots att det var årets varmaste dag. Det kommer fler bilder från denna fantastiska trädgård i Djupdal i Rörum utanför Simrishamn i morron, men nu måste jag faktiskt sova, det har varit en låååååång dag.

4 kommentarer:

  1. Det låter ju helt underbart! Önskar jag hade varit med!

    SvaraRadera
  2. Lyckliga Du! Det låter underbart och jag är också en stor fan av detta par, med alla tillbehören!

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit där, håller med om att det är fint, och inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Ja, väldigt inspirerande! Jag höll på att sönderfall i atomer när jag såg vad de hade gjort med vita och purpurfärgad vallmo samt en massa ull. Vi borde bilda en fanclub.Kram K

    SvaraRadera