Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 20 mars 2009

Älskade fyrtiotalskök


Vi har ett platsbyggt kök från fyrtiotalet med rymliga skåp som går ända upp till taket. Takhöjden är avsevärd. Jag har enorma problem när jag skall upp och hämta något på de två översta hyllorna. Och skura skåpluckorna längst upp måste M göra. Likaså den enorma spiskåpan. Jag klättrar på en trappstegspall och på diskbänken. När vi flyttade in målade jag om alla luckor från mörkbrunt till vaniljgult. Ett jättejobb. Sammanlagt är det 21 luckor. Nu börjar det bli dags igen. Jag tror det blir gräddvitt den här gången, eller möjligen ljusgrått. Vi får se. Vårt hus hade tre sådana här kök, och vi försökte sälja de andra två inredningarna, men ingen ville ha dem. Synd, tyckte vi. För skåpen är ju så jättebra. Och dragluckorna är ju hur charmiga som helst. På tal om det så finns ett minst lika fint kök att beskåda på http://www.ulrikaolsson.blogspot.com/. Kolla även in de fina tekannorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar