Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 9 mars 2009

En smarrig laxmiddag i mars


Det var Internationella Kvinnodagen. M sade att jag fick önska mig vad jag ville till middag. Jag önskade mig fisk, kall sås och potatis. Han köpte en stor laxsida. Den ville han inte laga själv (en släng av dåligt självförtroende), så jag lade den i en långpanna, rev över citronskal, strödde på mitt hemgjorda örtsalt med havssalt och citronmeliss och skjutsade in den i ugnen. 200 grader i en halvtimme. Till det potatis och en sås gjord på majonnäs, créme fraîche, grädde, stenbitsrom och citron. Fy tusan vad gott det var. Vilken bra kvinnodag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar