Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 27 mars 2009

Övervakad

Vi har en övervakare i köket. En som kollar att allting går schysst till. Hon kan verka slö och frånvarande, men tappar man minsta korvbit är hon blixtsnabb som en vessla. Hon intresserar sig även för frukt och grönt. Bananer, hallon, jordgubbar, ananas, mango, paprika, gurka. När hon var valp åt hon rå lök på löpande band, men det har hon slutat med. Skönt, för det låg råa halvätna lökar över hela bottenvåningen. Popcorn och smågodis är hon tokig i. Allt går egentligen ned, utom just de där gröna bladen som jag nyss skrev om. Pillar man i sådana i matskålen, lyfter hon försiktigt ur dem med framtänderna och lägger dem i en hög på golvet vid sidan om. I dag fick hon en baconskiva som blev över. Hon satt fint och drog långsamt in den på tungan som om hon trodde att jag skulle försöka hala ut den igen. Sedan gick hon till en undanskymd vrå och festade på den i tio sekunder, innan hon återtog sin plats framför kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar