Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 14 mars 2009

Pinjenötter


Pinjenötter är otroligt goda. De har en lite söt smak som får en att tänka på tallbarr. Det är inte särskilt förvånande heller, eftersom de kommer från pinjeträdet, som är ett barrträd inte helt olikt en tall. Man har dem i pesto, denna gudomliga röra. Man kan ha dem i bakverk av olika slag. Jag kommer framöver att lägga ut Leila Lindholms recept på chokladkaka med pinjenötter och rosmaringlass. Min kompis Bosse gör väldigt goda kuvertbröd med pinjenötter i. Jag tycker det är otroligt gott att bara torrosta dem i stekpannan och strö i grönsallad, över en ugnsbakad lax eller i spaghetti. Mycket användbar ingrediens. Jag är allergisk mot vissa nötsorter, men pinjenötter behöver jag inte oroa mig för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar