Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 5 mars 2009

Afternoon Tea





I går var jag på Afternoon Tea på Länsmuseet Gävleborg. Först var det ett spännande föredrag, sedan fick vi te, och varje bord fick ett våningsfat med sandwiches och lagerkakor med björnbär uppepå. På fatet låg en liten lapp som berättade om hur Afternoon Tea började en gång i tiden. Jag var så hungrig då, så det blev inte en smula kvar på fatet, vilket jag delade med Margareta Backlund från Bro. Ni ser Maggan på bilden. Hon ser väldigt nöjd ut. Det är en tjej som heter Ann-Christin på museet som är hjärnan bakom fikat (http://www.lansmuseetgavleborg.se/. Jag blev väldigt sugen på att köra Afternoon Tea hemma. Det dröjer nog inte. Får besök av en engelsman till påsk, det verkar vara ett kanonläge.

2 kommentarer:

  1. Testa i så fall boken Afternoon Tea från ICA bokförlag (2001). Innehåller allt, man blir vansinnigt tesugen av att läsa den. Visste du att det går åt 8 dl grädde för att göra clotted cream till två personer?

    SvaraRadera
  2. Oj, det låter som något i min smak...jag måste kolla in den där boken. Jag var på ett sconesplace utanför Aberdeen med trehundra olika sorters scones, och där fanns det ordentligt med clotted cream.

    SvaraRadera