Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 10 mars 2009

Enkel pastasås med rökt lax

Jättesnabb och enkel pastasås med rökt lax. Hur lätt som helst för barn att laga när de skall börja prova på i köket. Tar högst fem minuter! Det där med pepparrot är en smaksak. Jag gillar sushi, så jag tog wasabi en gång och det blev riktigt bra.

4 portioner

4-5 dl kokbar crème frâiche (det funkar också med grädde)
Ungefär 250 gram rökt lax
eventuellt en gnutta pepparrot eller wasabi
salt efter behag (OBS! behövs bara lite)

Crème frâichen hälls i en kastrull och får koka upp. Låt sedan bubbla på ganska svag värme. Laxen skärs i ganska små bitar och läggs i. Smaka eventuellt av med pepparrot och salt.

Jag tycker den här såsen är godast till spaghetti. Och med en sallad på färska blad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar