Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 29 mars 2009

Sparris och jordärtskockor


I dag har jag varit på trädgårdsmässan i Älvsjö. Jag lyckades komma över fem sparrisplantor för 100 kronor, och en hög med jordärtskockor för 50 kronor. Nu skall de sättas ut i trädgården så snart det blir tillräckligt varmt. Den späda gröna sparrisen får mjukna i litet olivolja och vitlök i stekpanna, och sedan häller man över en äggstanning så att det blir en delikat sparrisomelett. Jordärtskockorna får vi göra soppa eller lådor i ugnen på. M har lagt dem i en äggkartong i fönstret så att de skall få spröt. Sparrisplantorna skall lindas in i vått tidningspapper och ligga mörkt tills det är dags att plantera ut dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar