Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 21 mars 2009

Blå fruktsallad

Det blir väldigt snyggt att göra en sallad på bara blå frukter och bär. Jag brukar ha blåbär, björnbär och blå druvor. Svarta vinbär om vi har. Man kan också skära ned bitar av blå plommon. Alla de blå bären och frukterna innehåller en massa antioxidanter som skyddar mot alla möjliga sjukdomar. Barn tycker om dem. Möjligtvis skulle man kunna bryta av med litet granatäppelkärnor. Man kan ha glass eller grädde till, men egentligen behövs det inte. Ibland smälter jag litet honung och ringlar över. Det är också gott att riva över litet limeskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar